Inglés II

  • Descripció

Un coneixement funcional de l’anglès és bàsic per als estudiants universitaris d’avui, tant per als seus estudis com per a les seves carreres professionals. Idioma modern II: Anglès correspon a la segona part del nivell B2 del Marc europeu comú de referència per a les llengües. L’assignatura se centra en les destreses comunicatives efectives en anglès amb una metodologia basada en tasques, amb treball en grup en algunes activitats.

  • Informació prèvia a la matrícula

Cal haver superat l’assignatura “Idioma Modern I: Anglès” abans de començar aquesta assignatura. També és recomanable haver cursat l’assignatura “Competències en les TIC”.

Algunes de les activitats en aquesta assignatura es duran a terme en grups. Els estudiants han de tenir en compte que necessitaran temps per a coordinar-se amb els altres estudiants i fer algunes activitats en temps real.

Només es pot superar aquesta assignatura a través de l’avaluació continuada, cosa que implica un ritme constant i regular de feina. Per tant, si l’estudiant preveu que no es podrà conectar a l’aula durant molts dies seguits al llarg del semestre, es recomana que no s’hi matriculi. En cap cas serà possible superar l’assignatura sense estar conectat a l’aula durant un període de 3 setmanes consecutives o més.

Requisits tècnics: targeta de so, auriculars i micròfon. Seria convenient també disposar d’una webcam.

  • Objectius i competències

L’objectiu general del curs és que, un cop acabat, el nivell general de competència en anglès de l’estudiant sigui equivalent al nivell B2 del Marc europeu comú de referència per a llengües (MECR).

COMPETÈNCIES

  • Capacitat de comunicar-se en anglès escrit i parlat sobre aspectes quotidians.
  • Capacitat d’entendre l’anglès escrit i oral relacionat amb temes d’interès general i personal i sobre aspectes de la vida acadèmica i professional.
  • Capacitat d’utilitzar els recursos disponibles en internet d’una manera autònoma per a millorar i desenvolupar destreses en llengua anglesa.
  • Capacitat de treballar com a part d’un equip en diversos contextos en línia.
  • Continguts

El treball dels estudiants es basarà en cinc activitats al llarg del semestre, basades en temes tractats en les unitats dels materials web (vegeu més avall per a més detalls). Les activitats serviran per a practicar les destreses següents:

  • comprensió lectora
  • expressió escrita
  • comprensió oral
  • expressió oral
  • interacció oral
  • treball en grup

Les unitats dels materials web també contenen activitats que ajuden a desenvolupar el vocabulari dels estudiants i consoliden el seu coneixement d’estructures gramaticals. Es donarà per descomptat que els estudiants ja han après estructures de frases en anglès bàsiques i, per tant, els alumnes no treballaran sistemàticament una sèrie d’estructures gramaticals. Els exercicis de gramàtica i els materials de referència proporcionats són recursos que els estudiants poden utilitzar si cal per a millorar les àrees en què tenen més dificultats.

  • Materials i eines de suport

Aquests materials són a l’espai Recursos>Materials i fonts de l’aula. Consulteu la secció «Dates clau» més avall per veure els noms i les dates de les unitats que s’estudiaran. Els alumnes poden estudiar les altres quatre unitats dels materials pel seu compte per fer pràctica addicional.

Estructura de les unitats

Cada una de les unitats tracta un tema específic i conté exercicis basats en les àrees de llenguatge següents:

  • Reading
  • Listening
  • Grammar
  • Vocabulary
  • Speaking
  • Writing

El Glossary de cada unitat proporciona explicacions dels ítems de vocabulari claus i els estudiants també poden escoltar la pronúncia correcta de les paraules i les expressions.

El Dictionary proporciona als estudiants definicions de paraules en la web de Cambridge Dictionaries Online.

També hi ha una sección de Grammar, que proporciona als estudiants explicacions i exemples de qüestions gramaticals que sovint presenten problemes per als estudiants d’aquest nivell.

  • Consulta del model d’avaluació

Aquesta assignatura només es pot superar a partir de l’avaluació continuada, la qualificació de la qual es confirma mitjançant una prova de validació. La fórmula d’acreditació és: AC+PV

Fórmula per obtenir la qualificació final de l’assignatura (FA)

En cas d’haver aprovat l’avaluació continuada i en el cas de validació (V), la FA serà igual a la nota final d’avaluació continuada (FC). En el cas de no validació (NV), la FA serà un suspens. En cas de no haver aprovat l’avaluació continuada, la FA serà igual a la qualificació final d’avaluació continuada (FE).

  • Avaluació final

Els estudiants d’Idioma modern II: Anglès que tinguin una qualificació final d’AC de 5 o més han de confirmar aquesta qualificació fent la prova de validació.

La prova de validació consistirà en una tasca escrita en la qual es demanarà als estudiants que facin una redacció curta. Llavors el professor compararà el nivell d’anglès i el contingut del treball que els estudiants han anat lliurant al llarg del curs. Si el professor detecta una discrepància clara en el nivell general que indica que el treball lliurat per l’estudiant durant el semestre no era cent per cent original o que el treball ha estat fet o ha estat corregit per una altra persona, no es validarà la qualificació d’AC de l’estudiant, de manera que la qualificació de l’assignatura serà un 2 (suspens). A la prova de validació es plantejaran dos temes i els estudiants n’hauran d’escollir un. En el cas que la redacció escrita per l’estudiant a la PV no tracti directament i de manera suficient el tema escollit, la seva qualificació d’AC no es validarà i suspendrà l’assignatura.

Els estudiants poden portar diccionaris a la prova de validació. Els diccionaris en format electrònic no són permesos.

La meva opinió personal

Si be és cert que anglès I va estar desil·lusionant, en un ritme d’estres prou elevat, en un ritme de treball més elevat encara, anglès II ha estat diferent. El ritme de treball ha estat el mateix, PAC’s grupals, PAC’s individuals, molta participació activa als diversos fòrums, langblogs, redaccions, orals,… però, no se, l’he agafada en altra filosofia, i sabent el que ja sabia d’anglès I… Es per això, que vos recomane a tothom que el semestre immediat a anglès I, vos matriculeu d’anglès II. Les qualificacions també han estat més elevades que a anglès I, i això sempre puja la moral… Torne a insistir en fer anglès I i II en dos semestres seguits i no deixar passar temps…

Tanmateix, pense que aquest ha estat més divertit… mentre a anglès I les conversacions entre skype eren entre dues persones (i jo recorde que vaig acabar fent monòlegs, que la meva companya va abandonar l’assignatura), a anglès II eren trio-conversacions, i això fa més pinya entre els estudiants, mentres quedes per preparar-te l’activitat, quan la fas, les rises,…

La consultora, no nadiva, però… d’això ja vaig parlar a una altra entrada a aquest blog

Aquest matí he fet la PV d’anglès II… A diferència d’anglès I, tens l’opció de triar el tema de l’assaig…

  1. “Students shoul not be allowed to turn on their mobile phones at school or university” Do you agree?
  2. “To survive in the world of work you have to constantly update your skills”. How far you agree with the statement?

Jo m’he decantat per la primera opció, pense que li feia més joc que no a la segona… ara, només resta esperar al dia 6 per veure les notes!!!

  1. Aún no hay comentarios.
  1. junio 10, 2011 a las 6:24 pm

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: