Inicio > Uncategorized > Final de l’Avaluació Continuada… 4t semestre

Final de l’Avaluació Continuada… 4t semestre

Si fa uns dies parlava de l’inici del 4t semestre, hui toca parlar de l’acomiadament…

Ja ha tornat a passar un semestre més a la UOC, cal dir que encara queda fer les PS i la PV d’anglès II, però, l’Avaluació Continuada (AC) ja ha arribat a la seva fi… I en aquesta AC, ja van 4 semestres al món de la UOC…

Aquest ha estat un semestre que se m’ha fet curt: potser això es deu a que només portava 3 assignatures, potser també es deu a que només han estat tres mesos d’AC i no sis (que seria un semestre), potser també ha estat que anglès II no m’ha desil·lusionat tant com anglès I, potser… potser per moltes coses, però, el fet ha estat que se m’ha fet curt.

Ara és moment de reflexionar, i veure que ha estat positiu i que ha estat negatiu en aquest aprenentatge que portem al nostre grau d’Educació Social, tanmateix, per recordar-vos la importància de que en breu, tindrem de nou les enquestes de satisfacció de la UOC, i que sempre, sempre, resulta interessant participar d’aquestes… Però, ara, abans d’aquestes enquestes, i per seguir amb la tradició d’altres semestres, vull fer la meva personal reflexió al voltant d’aquestes tres assignatures, reflexió que posteriorment afegiré a les meves valoracions personals d’aquestes assignatures (tal i com ja he fet a les noves pàgines del blog).

Anglès II: Si be és cert que anglès I va estar desil·lusionant, en un ritme d’estres prou elevat, en un ritme de treball més elevat encara, anglès II ha estat diferent. El ritme de treball ha estat el mateix, PAC’s grupals, PAC’s individuals, molta participació activa als diversos fòrums, langblogs, redaccions, orals,… però, no se, l’he agafada en altra filosofia, i sabent el que ja sabia d’anglès I… Es per això, que vos recomane a tothom que el semestre immediat a anglès I, vos matriculeu d’anglès II. Les qualificacions també han estat més elevades que a anglès I, potser (i això és el meu pensar molt personal) ha estat influit també perquè en anglès II no tenia a un professor natiu com en anglès I…

Acció Socioeducativa i Diversitat Funcional: Aquesta assignatura ha complit totes les meves expectatives inicials. Ja varem tindre un inici molt participatiu, i aquest no ha decaigut durant tot el semestre… No ha estat com a altres aules en les quals la participació recau només en els de sempre, sinó que tothom hem participat d’aquesta assignatura. No cal dir, que el consultor s’ho ha hagut de currar per tal de que aquesta participació no s’aturara. Més de 1500 missatges d’alumnes i professor així ho demostren. D’aquesta assignatura i aula, no puc més que agraïr la participació que hem fet tothom, molt interessant! Tots s’hem fet el twitter, per comunicar-nos encara millor, i per denunciar els nostres entorns, per tal de canviar la nostra societat. Les PAC’s, malgrat considerar-les de les més difícils de tot el grau, no per la seva complicació alhora de redactar, sinó pel fet de investigar cap al nostre endins i reflexionar sobre el nostre voltant més proper, han estat molt enrequidores. L’únic fet que potser caldria millorar cara a un futur, és que el professor ha estat poc ràpid en corregir les PAC’s: potser perquè te més ocupacions personals, laborals, socials,… o potser simplement perquè és la seva metodologia alhora de treballar…

Etnografia aplicada a l’Educació Social: Complicada de digerir aquesta assignatura. Arràn d’haver cursat aquesta assignatura, he entés un poc més el perquè de l’assignatura de Mètodes i Tècniques d’investigació socioeducativa, en la qual ens varen introduir en el món de l’observació participativa… Ha estat una assignatura que ha comportat una càrrega de treball prou més elevada que a altres assignatures, fins i tot, major que a anglès. Hem hagut de llegir una etnografia clàssica, en el meu cas, em vaig decantar per Sexo y Temperamento en tres sociedades primitivas, de Margaret Mead, i a partir d’aquesta lectura fer-ne quatre treballs (PAC’s 1.1, 1.2, 1.3 i 1.4). Tanmateix, haviem de veure diversos documentals i videos etnogràfics, per tal de participar en uns debats obligatoris a l’aula, i per últim realitzar un estudi etnogràfic… Ja dic, molt de treball en comparació a altres assignatures. No es tracta doncs d’una crítica cap al professorat que ens ha impartit l’assignatura, sinó cap a la metodologia d’aquesta i als materials (fixeu-se, a totes les assignatures, les edicions dels nostres materials són dels anys 2010, 2011. En aquesta, portàvem materials de 2004). Malgrat això, ha estat una ferramenta per tal d’iniciar-nos en el món de l’etnografia i anar veient quins camins volem o voldrem seguir com a futurs professionals!

Ara, tocarà uns dies de repassar, remirar, estudiar… que els propers 11 i 18 hauré de fer les proves. Ànims i sort!

Categorías:Uncategorized Etiquetas: ,
  1. Aún no hay comentarios.
  1. No trackbacks yet.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: